Over Exsell

Met data inzichten meer verkopen

Ons verhaal

Eind augustus 2014 schreef Dennis van der Horst een nieuwe onderneming in bij de Kamer van Koophandel. Hij had vanuit diverse trajecten als consultant ervaren dat er een grote overlap zit in de transities die bedrijven doormaken bij de overgang naar datagedreven marktbewerking. Die overlap was de inspiratie om te starten met een eigen onderneming met als doel: marketing en sales versterken vanuit inzicht in data.

Door data om te zetten in een gestandaardiseerd datamodel is er minder tijd nodig voor datapreperatie en kunnen we direct verschillende algoritmes efficiënt testen en toepassen. Er is daardoor meer aandacht voor de daadwerkelijke analyse. Een win-win, want deze gestandaardiseerde aanpak is zowel goedkoper t.o.v. maatwerk als effectiever door de inzet van best practices.

Eind 2014 start het bedrijf echt. We sluiten ons aan bij het netwerk van RedFoxBlue. Onder de naam RFB Intelligence wordt gebouwd aan een platform waar we data verzamelen, structureren en analyseren via voorspellende algoritmes. Het eerste jaar was een vliegende start met mooie klanten als Unilever Food Solutions, Mediahuis (toen nog Concentra) en NDC mediagroep.

De eerste jaren kenmerken zich door een snelle ontwikkeling. We bouwen succesvolle programma's op en parallel ontwikkelen we onze automatisering samen met partners. We standaardiseren ons platform steeds verder en noemen deze de Intelligence Factory. We ontwikkelen onze propositie van losse modellen naar een volledige lifecycle aanpak. We komen hierdoor steeds dichter bij ons beeld dat we via een gestandaardiseerde data pipeline voorspellende modellen toegankelijk kunnen maken en daarmee marketing en sales voor onze klanten kunnen verbeteren.

In 2018 ontkoppelen we ons van RedFoxBlue en gaan we zelfstandig verder onder de naam Exsell. Ons team groeit gestaag door en we doorbreken de grens van 10 medewerkers.

Dit jaar hebben we voor de 3e keer een FD Gazelle Award gewonnen. Hiermee is onze groei inmiddels bevestigd. We zijn terecht gekomen in de lijst van snelst groeiende bedrijven van Nederland, een mooie bevestiging dat we relevante oplossingen bieden die gewaardeerd worden door klanten.
Eerder dit jaar zijn we ook al in de MKB Data Science top 50 binnengedrongen op een mooie 22ste plaats.

Parallel daaraan wordt onze Intelligence Factory volwassen. We leveren Intelligence Factory III, ontwikkelt met de nieuwste technieken. Op dit platform kunnen we databronnen inladen, structureren en verrijken, analyseren door de connectie met voorspellende modellen en verbinden met leidende pakketten in CRM, Marketing Automation en CMS om zo kanalen te voeden.

De resultaten die onze klanten hiermee bereiken spreken voor zich: significante groei in nieuwe klanten, ontwikkeling van bestaande klanten en behoud van loyale klanten.

Ons logo

Natuurlijk hebben we over ons logo nagedacht. Hierin zitten veel elementen verwerkt.

✅ De vorm is zeshoekig. Dit staat symbool voor onze dataprofielen, die uit zes subprofielen bestaan: bedrijven, contactpersonen, orders, activiteiten, online events en analyseprofiel.

✅ Er loopt een stijgende lijn door ons logo, maar wel met een knik. We zijn er steeds op gericht om die stijgende lijn met en voor onze klanten te realiseren. Deze verbetering is echter niet altijd makkelijk en het kan ook wel eens tegenzitten. Maar we committeren ons aan meetbaar resultaat

✅ Aan de kleuren blauw en rood herken je onze oorsprong bij RedFoxBlue. Rood staat voor sales, willen winnen en conversie. Blauw voor structuur, inzicht en analyse.