The Life Cycle Segmenter

Segmenteer je klanten naar life cycle en bepaal de juiste actie

Ontdek de voordelen
Segmenteer je klanten op basis van lifecycle en RFM
21

segmenten

6

life cycle fases

24

actiepaden

Haal meer uit je bestaande klanten!

RFM is misschien wel de meest bekende segmentatie. Klanten worden gesegmenteerd op basis van hoe lang geleden ze voor het laatst kochten, hoe vaak ze gekocht hebben en hoeveel waarde ze hebben. In de jaren '80 al effectief in DM, later opnieuw uitgevonden door e-commerce giganten als Bol.com en Amazon. 

Met RFM als basis hebben we een life cycle model ontwikkeld. Recente klanten die één keer gekocht hebben zijn Nieuw. Als ze vaker bestellen worden ze regelmatige klanten en zelfs loyaal. Als ze vervolgens niet opnieuw bestellen worden ze inactief en uiteindelijk moet je ze zelfs als verloren beschouwen.

Een simpele, maar effectieve segmentatie, waarmee je direct de juiste actie aan de juiste klant kunt koppelen: heet nieuwe klanten welkom, ontwikkel regelmatige klanten door en reactiveer inactieve klanten voordat ze bij de concurrent zijn!

Juiste actie per klant

Vele klanten gingen je voor, van groot zakelijk tot MKB

USP Exsell

Bewezen aanpak

Segmentatie gebruikt door vele leidende bedrijven

USP Exsell

Online beschikbaar

Resultaten staan in interactief online dashboard, waar je direct mee aan de slag kunt

USP Exsell

Gebaseerd op RFM

Recency - Frequency - Monetary Value. De nummer 1 segmentatie in e-commerce en vele andere markten.

USP Exsell

Direct beschikbaar

Upload je data en je analyse en dashboard wordt direct gegenereerd

USP Exsell

Actie!

Zes concrete segmenten met concrete acties

USP Exsell

Integrale aanpak

Inzicht in instroom van nieuwe klanten, doorontwikkelen van klanten en behoud

USP Exsell

Weinig data nodig

Heb je een lijst met klanten en orders/ facturen? Dan kun je met deze segmentatie aan de slag!

USP Exsell

Veilig

Uiteraard staat je data op veilige server en is alleen GDPR-proof!

Meer weten over RFM en Life cycle segmentatie? Download nu onze whitepaper!

Segmenteer je klanten op basis van lifecycle en RFM
€ 499
€ 199

The Life Cycle Segmenter

Wil jij ook de juiste actie voor de juiste klant? Onze Life Cycle Segmenter segmenteert je klantenbestand naar 6 fases o.b.v. RFM. Per klant krijg je inzicht in koopgedrag, life cycle fase en best passende acties. Via ons interactieve online dashboard krijg je inzicht in patronen en hoe je daar gebruik van kunt maken. Weet jij hoe snel de kans afneemt dat een klant een tweede order plaatst? Of wanneer een loyale klant al inactief wordt?
Meet us

Over Exsell

Wij helpen bedrijven om hun data te structureren, analyseren en om te zetten in concrete (en succesvolle) acties. Hierbij maken we gebruik van vele best practices, die gebruikt worden door marktleiders en succesvolle groeiers. O.a. in de telecom hebben we ervaring opgedaan met lifecycle denken. Door de klantrelatie in fases op te delen, kun je je relaties effectief uitbouwen. Een nieuwe klant heeft immers hele andere behoefte dan een loyale klant die al jarenlang vaak bestelt.

arrow_drop_up arrow_drop_down