arrow_drop_up arrow_drop_down
Improve your data to unlock success

Vertaal data in inzicht

Voorspellende modellen om relevante doelgroepen, content, proposities en kanalen te identificeren

Voorspellende modellen geven inzicht
Welke data heb jij in huis?

Best practices toepassen

Veel bedrijven gebruiken voorspellende modellen in marketing en sales. We verzamelen de best practices, zowel uit onze eigen praktijk als vanuit andere cases en maken die algoritmes beschikbaar in onze Intelligence Factory. Daarmee worden de modellen toegankelijk voor jou! Identifceer nu welke prospects het meest kansrijk zijn, welke content en proposities je aan wie moet aanbieden en op welke manier je de klant het beste kunt benaderen!

Doelgroepen

Welke prospects hebben de grootste kans om klant te worden? Welke klanten hebben meer potentieel? En welke klanten dreigen je te verlaten?

Content en proposities

Met welke content kun je wie het beste inspireren? En welke propositie kun je het beste aanbieden als next best offer?

Journey

Via welke kanalen kun je iemand het beste converteren? Ga je adverteren, mailen, bellen, bezoeken, of...?

Segmenteren, profileren, analyseren, voorspellen, actie!

RFM segmentatie

Life cycle segmentatie

Iedere fase in de klantrelatie vereist een andere aanpak. Op basis van RFM hebben we een life cycle segmentatie opgebouwd. Anders gezegd, op basis van aankooppatronen delen we klanten in life cycle fases in (nieuw, regelmatig, loyaal, inactief, verloren) en bepalen we de juiste aanpak per klant. Via een interactief online dashboard kun je direct zelf aan de slag! 

Resultaat is voorspelbaar!

Onze bibliotheek aan voorspellende modellen wordt continu uitgebouwd. Nieuwe technieken worden getest en iedere dag worden er nieuwe best practices ontwikkeld. Het gaat niet om het meest geavanceerde model, maar om het meest effectieve model. We focussen op de KPI's die jij wilt verbeteren en passen daar de meest effectieve modellen op toe. 

best practices

Een greep uit onze voorspellende modellen

Acquisition Scoring

Identificeer kansrijke leads o.b.v. look-a-like technieken. Wat is de kans dat een prospect koopt, wat is de potentiële waarde? Rangschik je leads op basis van acquisitiescores en verhoog je rendement.

Engagement

Van MQL naar SQL. Welke leads zijn engaged en kun je commercieel benaderen? Uit gedrag kun je veel afleiden. Wie is waarin geïnteresseerd en heeft er behoefte aan jouw producten of diensten?

Recommender

Ontwikkel je klanten middels cross-sell. Via Market Basket wordt gekeken naar samenhang tussen producten, via Whitespot naar profielen van kopers. Kopers van dit product kopen ook...

Life time Value

Stuur niet alleen op de eerste order, maar op de klantwaarde. We voorspellen hoevaak een klant terugkomt en daarmee de verwachte waarde. En per actie wordt deze bijgewerkt.

Aan de slag met voorspellende modellen?

Sluit nu onze Intelligence Factory aan

Meet our team
Mogen we cookies gebruiken?