De wereld om ons heen verandert in rap tempo. Met name online. Organisaties zien steeds vaker het belang in van betrouwbare data en willen graag data gedreven werken. Vaak kan dit ook. De beschikbare data van tegenwoordig is enorm en er komt alleen maar meer bij. En dat is mooi. Want hoe meer data er beschikbaar is, hoe beter de analyse en de daarop gebaseerde beslissing. Toch?
Nou, niet helemaal…
Het lijkt namelijk een stuk eenvoudiger dan dat het is: data op een effectieve manier inzetten voor de verbetering van de prestaties van een organisatie. Maar welke data is er nu echt bruikbaar? Vanaf welk punt is de datakwaliteit goed genoeg? En hoe verbeter je slechte datakwaliteit? Een ervaren data scientist kan je daarbij helpen.
Wat als de datakwaliteit bij jou erg laag is? Dan kost dat je onnodig geld. Hoeveel exact? Dat is lastig te zeggen. Buiten eventuele opgelegde boetes om zijn de kosten die voortkomen uit slechte datakwaliteit indirect en daardoor moeilijk te meten. Kosten kunnen onder andere voortkomen uit:
Verloren inkomen
Door slechte data kun je inkomsten verliezen. Denk bijvoorbeeldaan invalide klantgegevens, waardoor je een (potentiële) klant geen passendaanbod of interessante upsell kan sturen.
Gemiste kansen
Als organisatie kun je ook kansen laten liggen doordat je data niet inzet om je klanten beter te begrijpen. Check periodiek hoe klanten jouw product / dienstgebruiken. Wat zou je ze als bijpassende upsell kunnen aanbieden waardoor ze nóg meer uit je product / dienst kunnen halen?
Reputatieschade
Reputatieschade kan elke organisatie, groot of klein, overkomen. Lang niet elke ondernemer is zich daarvan bewust. Toch is dat belangrijk, want de gevolgen kunnen desastreus zijn.
Door slechte data kan een organisatie onbedoeld een samenwerking aangaan met malafide organisaties die op een zwarte lijst staan. Zo hadden drie grote Nederlandse banken tussen 2010 en 2018 voor minstens 4,9 miljard euro geïnvesteerd in een groot aantal palmoliebedrijven die betrokken waren bij 118 misstanden in negen landen.
Naast veel negatieve publiciteit kunnen toezichthouders je ook torenhoge boetes opleggen. Zorg er daarom altijd voor dat je data up-to-date en volledig is.
Wie zijn wij?
Ons team blinkt uit in resultaatgerichtheid, passie en ambitie. Alles wat we doen, doen we vol overgave. Ons doel is resultaat boeken. Daarbij overtreffen we het liefst al jouw verwachtingen, maar kijken we ook altijd nuchter en realistisch naar wat haalbaar is.
We onderscheiden ons door onze persoonlijke aanpak, waarmee we bij elk project naast je staan. We houden niet vast aan eenzelfde methodiek, maar schakelen als jij of de markt daarom vraagt. ‘Dat doen we altijd zo’ komt dan ook niet in ons woordenboek voor.
Als klanten met ons werken dan zien ze dat we een cultuur hebben waarin ondernemerschap belangrijk is. We nemen initiatief, zoeken naar oplossingen en ontwikkelen zo nieuwe ideeën en oplossingen. Bij iedere keuze baseren we ons op data, kennis en feiten. Om dat te kunnen staan we open voor nieuwe inzichten en ideeën, werken we hard en zetten we een extra stap wanneer dat nodig is.
Wat doen wij?
In het kort: wij verbeteren jouw marketing en sales. Door het analyseren van data geven we inzicht in mogelijke kansen op het gebied van doelgroepen, proposities en kanalen. Vervolgens werken we samen aan een goede vertaling van deze inzichten. Indien gewenst kan ons marketing team je ondersteunen bij het eventueel uitvoeren van campagnes op basis van deze inzichten.
Hoe werken wij?
Goede datakwaliteit is van cruciaal belang om tot goede analyses te komen en daar mooie campagnes omheen te bouwen. Als we bij een nieuwe klant binnenkomen starten we daarom het traject altijd eerst met een data assessment waarbij we de databeschikbaarheid en datakwaliteit gestructureerd in kaart brengen.
Als uit het assessment blijkt dat de datakwaliteit voldoende is dan kunnen we met tientallen voorspellende modellen de sales en marketing funnel verbeteren. Je krijgt doordoor inzicht in de meest kansrijke doelgroepeleert welke content effectief is, welke proposities de meeste waarde bieden en via welke kanalen je succesvol zult zijn.
Blijkt de datakwaliteit onvoldoende te zijn dan gaan we eerst aan de slag om dat te verbeteren. Om dit te bereiken verzamelen we data uit verschillende bronnen. Vervolgens mappen we dit naar onze datamodellen, waarmee jouw bronnen opgeschoond, ontdubbeld en verrijkt worden. Hiermee bouwen we profielen ("360 graden klantbeeld"), waarmee we de basis hebben voor de analyses.
Afhankelijk van jouw wensen werken we vanaf locatie, hybride of komen we naar kantoor. We kunnen wekelijks een paar uur ‘bijspringen’, maar ook volledige projecten op ons nemen. Samen bepalen we de duur en jouw groeidoelstellingen. Daarna gaan wij hard aan de slag om deze doelstellingen binnen de afgesproken tijd te realiseren.
Quickscan
Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Of wil je eens een keertje sparren? Plan dan vrijblijvend een quickscan in. Op werkdagen bellen we je binnen 24 uur terug.
Data gedreven werken vraagt om inzicht en expertise. Ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Laat hieronder je bedrijfsgegevens achter. Eén van onze experts neemt daarna contact met je op voor een telefonisch consult.