arrow_drop_up arrow_drop_down
Improve your data to unlock success

Over Exsell

Door Inzicht Verkopen

Meet us

Wij helpen data te vertalen in inzicht en om te zetten in resultaat

We hebben vele mooie bedrijven mogen helpen met het verbeteren van hun marketing en sales. Databases samenvoegen, profielen opbouwen, segmenteren en effectieve acties en campagnes. Het viel daarbij op dat we steeds het wiel opnieuw aan het uitvinden waren. Een groot deel van de werkzaamheden is generiek. Dat zijn we dus gaan automatiseren. Hiermee maken we best-in-class voorspellende modellen toegankelijk voor scherpe tarieven. Met onze resultaatfocus gaan we op zoek naar die inzichten die voor jouw bedrijf het verschil maken.

Ons verhaal

Eind augustus 2014 schreef Dennis van der Horst een nieuwe onderneming in bij de Kamer van Koophandel. Hij had vanuit diverse trajecten als consultant ervaren dat er een grote overlap zit in de transities die bedrijven doormaken bij de overgang naar data gedreven marktbewerking. Die overlap was de inspiratie om te starten met een eigen onderneming. Marketing en sales versterken vanuit inzicht in data is het doel.

Door data om te zetten in een gestandaardiseerd datamodel kan de tijd die besteed wordt aan datapreparatie verkort worden en kunnen verschillende algoritmes efficiënt getest en toegepast worden. Daarmee kan veel meer aandacht besteed worden aan de daadwerkelijke analyse. Een win-win: deze gestandaardiseerde aanpak is zowel goedkoper t.o.v. maatwerk als effectiever door de inzet van best practices.

Eind 2014 start het bedrijf echt. We sluiten ons aan bij het netwerk van RedFoxBlue. Onder de naam RFB Intelligence wordt gebouwd aan een platform waar data verzameld wordt, gestructureerd en geanalyseerd via voorspellende algoritmes. Het eerste jaar was een vliegende start met mooie klanten als Unilever Food Solutions, Mediahuis (toen nog Concentra) en NDC mediagroep.

De eerste jaren kenmerken zich door een snelle ontwikkeling. We bouwen succesvolle programma's op en parallel ontwikkelen we onze automatisering samen met partners. We standaardiseren ons platform steeds verder en noemen deze Intelligence Factory. We ontwikkelen onze propositie van losse modellen naar een volledige lifecycle aanpak. We komen steeds dichter bij ons beeld dat we via een gestandaardiseerde data pipeline voorspellende modellen toegankelijk kunnen maken en daarmee marketing en sales voor onze klanten kunnen verbeteren.

In 2018 ontkoppelen we ons van RedFoxBlue en gaan we zelfstandig verder onder de naam Exsell. Ons team groeit gestaag door en we doorbreken de grens van 10 medewerkers.

In 2019 en 2020 wordt onze groei bevestigd middels een FD Gazelle Award. We komen terecht in de lijst van snelst groeiende bedrijven van Nederland, een mooie bevestiging dat we relevante oplossingen bieden die gewaardeerd worden door klanten. In 2019 bereiken we zelfs de top 100.

Parallel daaraan wordt onze Intelligence Factory volwassen. We leveren Intelligence Factory III op op basis van de nieuwste technieken. Op dit platform kunnen we databronnen inladen, structureren en verrijken, analyseren door de connectie met voorspellende modellen en verbinden met leidende pakketten in CRM, Marketing Automation en CMS om zo kanalen te voeden. De resultaten die onze klanten hiermee bereiken spreken voor zich: significante groei in nieuwe klanten, ontwikkeling van bestaande klanten en behoud van loyale klanten.

Tijdslijn

Eind 2014: Ingeschreven bij de KvK. Aansluiting bij RedFoxBlue, we starten als RFB Intelligence. 2015 is een mooi eerste jaar met aansprekende klanten als Unilever Food Solutions, Mediahuis en NDC mediagroep

2017: We verhuizen van de Rompertdreef in Den Bosch naar het A2Tradepark, net in Rosmalen. Intelligence Factory II wordt geïmplementeerd.

2018: We gaan verder als Exsell in volledige zelfstandigheid. Inmiddels meer dan 100 klanten.

2019: Voor het eerst FD Gazelle en in top 100 snelst groeiende bedrijven van Nederland

2020: Release Intelligence Factory III; next step in data driven marketing en sales
Improve your data to unlock success

Exsell Intelligence Factory

Ga nu aan de slag met ons platform met best-practice voorspellende modellen om je marketing en sales te verbeteren

Voorspellende modellen geven inzicht
Meet us

Ons logo

Natuurlijk hebben we over ons logo nagedacht. Hierin zitten veel elementen verwerkt.
  • De vorm is zeshoekig. Dit staat symbool voor onze dataprofielen, die uit zes subprofielen bestaan: bedrijven, contactpersonen, orders, activiteiten, online events en analyseprofiel.
  • Je ziet kleine punten en lijnen door ons logo lopen. Deze staan symbool voor de datapunten en de verbanden die we tussen de data leggen en zoeken.
  • Er loopt een stijgende lijn door ons logo, maar wel met een knik. We zijn er steeds op gericht om die stijgende lijn met en voor onze klanten te realiseren. Deze verbetering is echter niet altijd makkelijk en het kan ook wel eens tegenzitten. Maar we committeren ons aan meetbaar resultaat.
  • Aan de kleuren blauw en rood herken je onze oorsprong bij RedFoxBlue. Rood staat voor sales, willen winnen en conversie. Blauw voor structuur, inzicht en analyse.

Mogen we cookies gebruiken?