Tijdelijke online marketeer

Online marketing uitbesteden?

Lifecycle segmenter
Directe invulling van jouw marketingactiviteiten.
Lifecycle segmenter
Geen langdurige contracten, maar elk moment opzegbaar.
Lifecycle segmenter
Volledig transparant & altijd duidelijk.
Hoe wij jou helpen...
Online marketing uitbesteden
UnileverRAI AmsterdamAvikoDPG MediaSecuritas

Online marketing uitbesteden

Wil je het meest uit je online marketing halen? Maar heb je daar onvoldoende kennis, tijd of mensen voor? Dan is online marketing uitbesteden een goed idee! Of het nu gaat om SEO, SEA, lead generatie, content creatie, website design, email marketing of marketing automation. Wij zetten de juiste mensen aan het werk.

Waarom online marketing uitbesteden?

Online marketing is veelomvattend, constant in beweging en tijdrovend. Het bijhouden van nieuwe trends en de laatste ontwikkelingen is daardoor vaak een lastige opgave. En met het runnen van een eigen business ben je natuurlijk al druk genoeg. Het is dan fijn als je online marketing kunt uitbesteden. Hieronder geven we je 6 redenen waarom het kan lonen om tijdelijk een online marketeer in te huren.

Online marketing uitbesteden

Expertise
Online marketing is onderverdeeld in verschillende disciplines. Denk hierbij aan SEO, social media, conversie optimalisatie, marketing automation en online adverteren. Om maar wat te noemen. Het is nagenoeg onmogelijk dat één persoon al deze disciplines volledig beheerst.

Het voordeel van online marketing uitbesteden aan een bureau is dat je kunt rekenen op een heel team van specialisten. Afhankelijk van wat jouw vraagstuk is, bepalen wij wie ermee aan de slag gaat. Zo weet je zeker dat elk onderdeel van de campagne op de best mogelijke manier wordt uitgevoerd. 

Geen dure marketingtools
Marketingtools zijn software tools die je inzet om jouw online organisatie op een makkelijke wijze te laten groeien. De juiste tool kan je leven een stuk aangenamer maken. Helaas is de aanschaf vaak erg duur en ben je op jaarbasis zo een paar duizend euro kwijt. Daarnaast zijn er tegenwoordig enorm veel online marketingtools beschikbaar, waardoor het lastig kan zijn om te bepalen welke tools voor jou het best zijn.  

Omdat wij door de jaren heen al de nodige tools hebben getest, kunnen wij je precies vertellen welke tools voor jou relevant zijn. En omdat wij de tools al hebben aangeschaft, hoef jij dit niet meer te doen.

Meetbare resultaten
Eén van de grote voordelen van online marketing is dat alles tot in detail meetbaar is. Richt de juiste data-analyse tools in en aan het eind van de maand zie je exact terug welke marketingactiviteit het meest oplevert en welke achterblijft.  

Wil jij jouw marketing verbeteren op basis van relevante data? Wij helpen je bij het bepalen van je kpi’s en het correct inrichten van tools als Google Analytics en Google Tag Manager. Samen met jou bekijken we vervolgens welke klanten, kanalen, content en / of activiteiten verantwoordelijk zijn voor het hoogste rendement. 

Op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen
De ontwikkelingen in de online wereld volgen elkaar in een razend tempo op. Het is lastig om als bedrijf continu up-to-date te zijn van de nieuwste trends en laatste updates. Door samen te werken met een bureau ben je verzekerd van de actuele kennis die nodig is om voorop te lopen.  

Bij Exsell nemen we training en bijscholing serieus. Onze specialisten ontwikkelen zich voortdurend en zijn in het bezit van alle relevante certificaten. Daarnaast hebben we een ‘online playground’ waar we regelmatig nieuwe tools en ideeën testen om zo onze klanten altijd het allerbeste te kunnen geven.   

Een frisse blik
Online marketing uitbesteden bij een bureau zorgt ervoor dat er altijd met een frisse blik naar jouw online marketing gekeken wordt. Door deze frisse blik is er nooit gebrek aan inspiratie en kun je zomaar aan nieuwe inzichten komen.

 Schaalbaarheid
Ben jij op zoek naar een tijdelijke online marketeer voor een specifieke online marketingactiviteit? Ook dan doe je er verstandig aan om je online marketing uit te besteden. Of het nu gaat om een kortdurende (seizoensgebonden) campagne of omdat je eenmalig de SEO van je website flink wilt aanpakken. Een interim marketeer biedt dan een uitkomst.  

Daarnaast kan een succesvolle campagne eenvoudig in omvang worden uitgebreid, zonder dat je daarvoor veel extra bij moet betalen. De eerste investering is wellicht kostbaar, maar op de lange termijn profiteer je hier alleen maar meer van.  

Quickscan aanvragen

Het team

Marco

Team lead Professional Services

Adrine Bandari

Adrine

Digital Marketing Consultant

Julieta Santesteban

Xander

Digital Marketing Consultant

Xander Wingens

Brent

Data Scientist

Xander Wingens

Rens

Data Analist

Get to know us more...

Wie zijn wij?
Ons team blinkt uit in resultaatgerichtheid, passie en ambitie. Alles wat we doen, doen we vol overgave. Ons doel is resultaat boeken. Daarbij overtreffen we het liefst al jouw verwachtingen, maar kijken we ook altijd nuchter en realistisch naar wat haalbaar is.

We onderscheiden ons door onze persoonlijke aanpak, waarmee we bij elke campagne naast je staan. We houden niet vast aan eenzelfde methodiek, maar schakelen als jij of de markt daarom vraagt. ‘Dat doen we altijd zo’ komt niet in ons woordenboek voor.

We nemen graag het initiatief en zijn altijd op zoek naar  nieuwe ideeën en betere oplossingen. Bij iedere keuze baseren we ons op data, kennis en feiten. Om dat te kunnen staan we open voor nieuwe inzichten en ideeën, werken we hard en zetten we een extra stap wanneer dat nodig is.

Daarnaast houden we erg van transparantie. We vinden het belangrijk dat jij te allen tijde precies weten waar we mee bezig zijn. We overleggen bij alles wat we doen. Afhankelijk van jouw behoefte en / of grootte van het project bespreken we wekelijks of maandelijks hoe jouw campagnes het hebben gedaan en hoe ze ervoor staan ten opzichte van de vooraf besproken doelstellingen. Zo weet je exact wat we in die periode hebben gedaan en wat het heeft opgeleverd. Je betaalt bij ons enkel voor wat je daadwerkelijk krijgt!

Wat doen wij?
In het kort: wij verbeteren jouw marketing en sales. Door het analyseren van data geven we inzicht in mogelijke kansen op het gebied van doelgroepen, proposities en kanalen. Vervolgens werken we samen aan een goede vertaling van deze inzichten. Indien gewenst ondersteunen we je ook bij het succesvol uitvoeren van de campagnes.

Hoe werken wij?
Onze specialisten en consultants werken al jarenlang voor uiteenlopende klanten binnen verschillende branches. Van grote (internationale) corporates tot opdrachtgevers in het MKB-segment. Hierdoor passen we ons makkelijk aan in wisselende werkomgevingen en weten we snel het vertrouwen van medewerkers te winnen. 

Al onze klanten krijgen energie van onze samenwerking en hebben vertrouwen in de projecten die we samen uitvoeren. Dit komt waarschijnlijk omdat we altijd denken in hun belang, gericht op de lange termijn. We geloven niet in 'even een snelle winst' behalen. Duurzame en structurele groei. Dáár geloven wij in! Dat zorgt ervoor dat onze klanten succesvol worden, zijn en blijven.

Afhankelijk van jouw wensen werken we vanaf locatie, hybride of komen we naar kantoor. We kunnen wekelijks een paar uur ‘bijspringen’, maar ook volledige projecten op ons nemen. Samen bepalen we de duur en jouw groeidoelstellingen. Daarna gaan wij hard aan de slag om deze doelstellingen binnen de afgesproken tijd te realiseren.

Quickscan
Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Of wil je eens een keertje sparren? Plan dan vrijblijvend een quickscan in. Op werkdagen bellen we je binnen 24 uur terug.

Quickscan aanvragen
  • Onze expertise, jouw oplossing:
  • ✓ Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • ✓ Zoekmachine advertising (SEA)
  • ✓ Display advertising (Programmatic)
  • ✓ Conversie optimalisatie (CRO)
  • ✓ Marketing Automation
  • ✓ E-mail marketing
  • ✓ Social media marketing
  • ✓ Digital Analytics
  • ✓ Lead generatie
  • ✓ Content marketing
  • ✓ Webdesign
  • Onze service:
  • ✓ Je 'eigen' online marketeer
  • ✓ Meer dan 15+ jaar ervaring
  • ✓ Werken vanuit jouw kantoor
  • ✓ Gecertificeerd en deskundig
  • ✓ Vast contactpersoon
  • ✓ Geen langdurig contract
  • ✓ Servicegericht
  • ✓ Betrouwbaar
  • ✓ Volledig transparant

Online marketing doelen

Goede doelen stellen. Dat is de basis voor iedere marketingstrategie. Welke doelen dit dan zijn, hangt af van welke resultaten je nastreeft. Dit is voor ieder bedrijf anders. Onderstaande doelstellingen zijn de belangrijkste redenen voor organisaties om hun online marketing uit te besteden:

Online marketing uitbesteden doelstellingen

Vindbaarheid verbeteren
We willen allemaal goed vindbaar zijn op het internet. Maar als je weinig tijd hebt of over onvoldoende kennis beschikt dan wordt het al snel een lastig verhaal. Jouw online marketing uitbesteden is dan een goede oplossing. Wij verbeteren je vindbaarheid door de juiste zoekwoorden te koppelen aan jouw diensten of producten. Na een uitgebreide zoekwoordenanalyse laten we deze zoekwoorden terugkomen via online advertising (SEA) en via geoptimaliseerde (landings)pagina’s (SEO).  

Naamsbekendheid vergroten
Naamsbekendheid is eigenlijk precies wat de naam al zegt. De bekendheid van jouw merk, product of organisatie bij jouw doelgroep. Het is ontzettend belangrijk. Want je product of dienst kan nog zo geweldig zijn, als niemand je kent dan ben je natuurlijk nog steeds nergens! Door je naamsbekendheid online te vergroten zorg je ervoor dat potentiële klanten je leren kennen en uiteindelijk voor jou kiezen in plaats voor één van je concurrenten.

Leads verzamelen
Leadgeneratie gaat om het verzamelen van potentiële klanten om deze vervolgens met de juiste technieken richting een aankoop te leiden. Deze leads worden met name verzameld via aanvraagformulieren en contactformulieren. De manier waarop leadgeneratie wordt ingezet verschilt per organisatie en is afhankelijk van het budget en waar de focus op ligt. Ga je voor kwantiteit of kwaliteit?

Conversie genereren
Wat een conversie inhoudt verschilt per website en zelfs per pagina. Het gaat erom dat de bezoeker op desbetreffende pagina de daarbij behorende gewenste actie onderneemt. Dat kan gaan om bijvoorbeeld het downloaden van een e-book, inschrijven voor een nieuwsbrief of een informatieaanvraag. Het belangrijkste hier is dat de juiste klant op de juiste manier wordt benaderd en dat je jouw conversies zoveel mogelijk optimaliseert.  Conversie optimalisatie is echter niet zomaar iets wat je er 'even' bij doet. Je online marketing uitbesteden kan dan een echte uitkomst zijn.

Veelgestelde vragen

Hieronder hebben wij de meest gestelde vragen voor jou op een rijtje gezet.

Waarom moet ik mijn online marketing uitbesteden?
Waarom jij je online marketing moet uitbesteden? Nou, voor meer omzet natuurlijk! Uit onderzoek blijkt dat ruim 80% van de bedrijven meer rendement uit hun huidige online marketingactiviteiten kan halen. Ze hebben daarvoor alleen niet altijd de kennis, tijd of mensen in huis. En dat is zonde!

Wij helpen je graag om je marketingactiveiten tot hun volle potentieel in te zetten. Samen bekijken we wat daarvoor nodig is en bepalen we jouw doelstellingen. Terwijl jij je kunt blijven focussen op het ondernemen, gaan wij hard aan de slag om deze doelstellingen te behalen.

Kan ik niet gewoon zelf mijn online marketing doen?
Dat kan zeker! Maar als ondernemer kun je eigenlijk nooit de volledige focus hebben op online marketing. Terwijl dit wel nodig is. Online marketing is namelijk niet iets wat je er zomaar 'eventjes bij' doet. Het kost veel tijd en vraagt daarnaast ook om de nodige kennis. Als je echt stappen wilt maken, is het verstandig om je online marketing uit te besteden.

Wat kost het uitbesteden van online marketing?
De exacte kosten voor het uitbesteden van je online marketing activiteiten zijn afhankelijk van een aantal factoren waaronder de werkzaamheden, de tijdsduur en de doelstellingen die je wilt behalen. Het is belangrijk om vooraf altijd af te spreken welke werkzaamheden je wilt uitbesteden en wat je daarvan verwachtingen zijn.

We vinden het belangrijk dat we onze meerwaarde bewijzen. Dat houdt in dat de gemaakte kosten voor het uitbesteden van je online marketing op zijn minst terugverdiend worden. Daarnaast betaal je bij ons enkel voor wat je daadwerkelijk krijgt. Maak je onverwacht toch meer kosten omdat we structureel meer werkzaamheden moeten verrichten? Dan gaan we samen in gesprek om te kijken waar dit aan ligt en hoe we dit het best kunnen oplossen. We sturen je nooit achteraf nog een torenhoge rekening.

Welke activiteiten kan ik uitbesteden?
Ons online marketing team heeft gezamenlijk alle disciplines in huis om elk onderdeel van jouw online campagne op de best mogelijke manier uit te voeren. Denk daarbij aan:

● E-mail marketing
● Marketing automation
● Google Analytics
● Google Tag Manager
● Zoekmachine advertising
● Display advertising
● Social media marketing
● Content creatie
● Lead generatie
● Webdesign