Marketing consultant
Ik ben Marco en ben sinds 2017 werkzaam bij Exsell als marketeer en consultant op het gebied van data driven Marketing. Ik krijg energie als ik mag werken aan de ontwikkeling van mensen en organisaties. Ik help mijn klanten om inzicht te krijgen in data over markten, concurrentie en klantgedrag. Én met de vertaling naar winnende marketingstrategieën.
Ik ben mijn loopbaan in 2010 bij de Rabobank begonnen als communicatiespecialist. In 2012 maakte ik de overstap naar de tactisch/strategische kant van marketing, in de functie van marketeer bij een lokale Rabobank. In deze rol hield ik mezelf bezig met het analyseren van de markt en hierop ontwikkelen van lokaal marketingbeleid. En natuurlijk de doorvertaling naar campagnestrategieën en acties. Als één van de eerste marketeers binnen een lokale Rabobank hield ik mijzelf, met behulp van partners, bezig met het ontwikkelen van voorspellende modellen, bijvoorbeeld om starters en doorstromers op de woningmarkt te identificeren en hier gerichte omnichannel marktbewerking op te ontwikkelen.
Ik geloof heilig in de kracht van customer insights, data-insights (analytics) én creativiteit. Wanneer deze elementen samen komen, ontstaan er mooie dingen. Ik help je graag met het creëren van Insights en vertaal deze graag, samen met jou en je collega’s, naar slimme en effectieve marketingprogramma’s.