VIA ENGAGEMENT NAAR CONVERSIE

    VIA ENGAGEMENT NAAR CONVERSIE

      Home » Klantencases » Klantcase UFS

      Unilever Food Solutions helpt chef-koks wereldwijd met het bereiden van smakelijke, voedzame maaltijden, zodat hun klanten blijven terugkomen. UFS maakt ingrediënten die belangrijke tijdwinst opleveren in de keuken, zonder in te boeten aan smaak of geur.  En zorgen constant voor nieuwe ideeën en inspiratie voor een fris en verrassend menu. Dit met sommige van ’s werelds bekendste merken: Knorr, Hellmann’s, Lipton en nog vele andere.

        VRAAG

        ONZE SALESFORCE HEEFT CONTACT MET DE TOP 5% VAN RESTAURANTS, HOTELS EN CATERAARS DIE ONZE PRODUCTEN GEBRUIKEN. HOE KUNNEN WE EEN RELATIE OPBOUWEN MET DE ANDERE 95%?

        Unilever Food Solutions (UFS) biedt haar producten aan via een indirect marktmodel via partijen als Sligro, Bidfood en Makro. Met de grootste eindklanten onderhoudt de salesforce van Unilever contact, maar Unilever wil ook met de rest van de gebruikers een relatie opbouwen en zo de klantwaarde met en voor grossiers verder te ontwikkelen.

        OPLOSSING

        CRM

        UFS beschikt over vele databronnen vanuit allerlei activiteiten en events. Deze bronnen zijn samengevoegd en via een set van testen is een cafetariamodel ontwikkeld met 12 tactieken om databases op te bouwen, profielen te verrijken, engagement op te bouwen en vervolgens conversies via grossiers te realiseren.

        De Intelligence Factory integreert alle databronnen die Unilever heeft vanuit sales, marketing en trade. Middels RFM segmentatie worden llifecycle segmenten bepaald en doelstellingen per klant. Via engagementmodellen wordt getoetst welke content relevant is voor wie.

        Door engagement op behoeftes te meten, worden zowel content als aanbiedingen steeds relevanter, wat leidt tot meer inzicht in behoeftes, betere waardering en response, en tot meer conversies.

        VERKREGEN RESULTAAT

        CONVERSIESTIJGING DOOR ENGAGEMENT

        Campagneresultaten verbeterden significant. Enkele voorbeelden:

        • Database met optins is verdrievoudigd
        • Engaged leads converteren 3x beter dan voorheen
        • Klanten die onderdeel zijn van het CRM-programma vertonen een significant hogere omzetgroei dan niet-deelnemers
        • Cross-sell campagnes converteren beter dan voorheen

         

          Laten we samen een nieuw project starten!

          Neem contact met ons op.

          Laten we samen een nieuw project starten!

          Neem contact met ons op.

          EXSELL

          We structureren data, passen geavanceerde analysetechnieken toe en ontwerpen programma’s gericht op meer leads, sales en tevreden klanten. Onze Intelligence Factory biedt een breed scala aan voorspellende modellen en geeft onze klanten daarmee inzicht in relevante doelgroepen, kansrijke proposities en effectieve kanalen.

          Burgemeester Burgerslaan 40A,
          5245 NH Rosmalen

          +31 88 – 732 40 00
          contact@exsell.nl

          WAAROM EXSELL

          Bij Exsell houden we het niet enkel bij ‘nulletjes en eentjes’. We helpen onze klanten ook met het inrichten, uitvoeren en optimaliseren van hun data gedreven contactstrategie om daarmee inzichten te vertalen in klinkende resultaten. 

            Resultaatgericht

            Proven Best Practices

            Data driven

            B2B specialist

            CERTIFICERINGEN

            Uiteraard gaan we vertrouwelijk om met alle data die met ons gedeeld wordt. Het gouden privacy waarborg bevestigt dit, maar lees ook vooral meer in ons privacy statement.

            Privacy waarborg

             

             

            NIEUWSBRIEF

            Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van data driven marketing, meld je aan voor onze nieuwsbrief

            7 + 9 =

            Exsell © 2019 powered by Nettl-Waalwijk | Privacyverklaring