KLANTCASE DE PERSGROEP

DE PERSGROEP

Home » Klantencases » Klantcase Persgroep

De Persgroep Nederland is het grootste mediahuis van Nederland. Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app op tablet, smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

De Persgroep is een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, ruim 120 huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, De Ondernemer, Synpact, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, IndeBuurt en Qmusic. Adverteerders kunnen bij de Persgroep profiteren van landelijk bereik tot zeer gericht bereik binnen een specifieke gemeente, interactie met de lezers en bezoekers.

    VRAAG

    ALLOCATIE BINNEN DE PERSGROEP IS EEN COMPLEX PROCES. DRAAGVLAK BINNEN SALES IS LAAG DOOR TE HOGE COMPLEXITEIT EN FOUTGEVOELIGHEID

    Nadat de Persgroep Wegener had overgenomen ontstond veel complexiteit in toewijzingsregels van klanten. Dit was een bewerkelijk en foutgevoelig proces. Hierdoor was er weinig draagvlak voor processen als targetsetting, klantallocatie en lead generatie. De Persgroep wilde een review op het proces en inrichting, waarmee zowel kwaliteit van als draagvlak voor deze processen verbeterd zou worden

    OPLOSSING

    REGIOSEGMENTATIE, FORECASTING en LIFECYCLE TACTIEKEN

    De regels voor klanttoewijzing zijn versimpeld en, passend bij het portfolio van de Persgroep, primair ingericht op regionale segmentatie. Hierdoor werden accountmanagers van de Persgroep het gezicht en centraal contact in een regio.

    Een forecastmodel gebaseerd op ARIMA werd geimplementeerd om een scherpe en accurate forecast mogelijk te maken, als basis voor commerciële targetsetting.

    Een RFM-gebaseerd lifecycle model zorgde ervoor dat doelstellingen per klant uitgesplitst werden in concrete doelstellingen als cross-sell, behoud en werving. Door hier marketingrollen aan te koppelen werden inspanningen van marketing en sales beter op elkaar afgestemd. Tevens zorgden diverse voorspellende modellen zoals lead scoring, next best offer en churn propensity ervoor dat meer focus in de activiteiten kon worden aangebracht.

    VERKREGEN RESULTAAT

    MEER DRAAGVLAK EN TARGET REALISATIE

    De versimpeling van de klantallocatie zorgde voor meer helderheid en draagvlak in de organisatie. Een belangrijke randvoorwaarde om aan de slag te gaan.

    Het forecastmodel was zeer accuraat en voorspelt de omzetontwikkeling met een afwijking < 1%, waardoor scherpere targetsetting mogelijk gemaakt werd.

    En het allerbelangrijkste: de Persgroep realiseerde haar targets!

    Laten we samen een nieuw project starten!

    Neem dan contact met ons op

    Laten we samen een nieuw project starten!

    Neem dan contact met ons op

    EXSELL

    We structureren data, passen geavanceerde analysetechnieken toe en ontwerpen programma’s gericht op meer leads, sales en tevreden klanten. Onze Intelligence Factory biedt een breed scala aan voorspellende modellen en geeft onze klanten daarmee inzicht in relevante doelgroepen, kansrijke proposities en effectieve kanalen.

    Burgemeester Burgerslaan 40A,
    5245 NH Rosmalen

    +31 88 – 732 40 00
    contact@exsell.nl

    WAAROM EXSELL

    Bij Exsell houden we het niet enkel bij ‘nulletjes en eentjes’. We helpen onze klanten ook met het inrichten, uitvoeren en optimaliseren van hun data gedreven contactstrategie om daarmee inzichten te vertalen in klinkende resultaten. 

      Resultaatgericht

      Proven Best Practices

      Data driven

      B2B specialist

      CERTIFICERINGEN

      Uiteraard gaan we vertrouwelijk om met alle data die met ons gedeeld wordt. Het gouden privacy waarborg bevestigt dit, maar lees ook vooral meer in ons privacy statement.

      Privacy waarborg

       

       

      NIEUWSBRIEF

      Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van data driven marketing, meld je aan voor onze nieuwsbrief

      10 + 13 =

      Exsell © 2019 powered by Nettl-Waalwijk | Privacyverklaring