KLANTCASE BIDFOOD

Home » Klantencases » Klantcase Bidfood

Bidfood bedient haar klanten in de horeca, catering en zorg dagelijks met betrouwbare leveringen uit een totaalaanbod van food en non-food producten van de beste kwaliteit. Bidfood heeft circa 800 leveranciers en een assortiment van ca. 60.000 artikelen. Online besteld en bezorgd tot in de keuken.

Unilever Food Solutions helpt chef-koks wereldwijd met het bereiden van smakelijke, voedzame maaltijden, zodat hun klanten blijven terugkomen. UFS maakt ingrediënten die belangrijke tijdwinst opleveren in de keuken, zonder in te boeten aan smaak of geur.  En zorgen constant voor nieuwe ideeën en inspiratie voor een fris en verrassend menu. Dit met sommige van ’s werelds bekendste merken: Knorr, Hellmann’s, Lipton en nog vele andere.

UFS is leverancier van Bidfood en Bidfood dus een belangrijke klant (en kanaal) voor UFS. Gezamenlijk hebben ze het belang om de klantrelatie met restaurants, hotels, cateraars en andere klanten verder te ontwikkelen en allebei hebben ze informatie die hiervoor van belang is. Wij hebben geholpen met het in kaart brengen van loyaliteit en potentieel om zo een gezamenlijk programma mogelijk te maken. Op basis van cross-sell kansen en samenhang tussen producten is content opgesteld om klanten te inspireren en zijn aanbiedingen gevoed om de relatie verder te ontwikkelen. Een inspirerend loyaliteitsprogramma voor de klanten van Bidfood: Sparen voor Succes.

VRAAG

HOE KUNNEN WE TROUWE KLANTEN BELONEN EN VERDER DOOR ONTWIKKELEN?

Bidfood wil haar trouwe klanten graag belonen, Unilever Food Solutions wil deze relaties graag verder uitbouwen. Ze zijn bij ons uitgekomen met de vraag ze te helpen aan inzichten waarmee ze een gezamenlijk programma kunnen inrichten om de relatie met loyale klanten te bevestigen en ontwikkelen.

OPLOSSING

Data

Het gezamenlijk voeren van een spaarprogramma was reeds in 2013/2014 succesvol gebleken. Het uitwisselen van data bleek echter een probleem, zowel vanuit wet- en regelgeving, als vanuit de relatie die beide partijen hebben.

Wij hebben als ‘neutrale derde’ de data geïntegreerd en geanalyseerd om beide partijen in staat te stellen gezamenlijk een relevant en succesvol programma neer te zetten voor alle klanten. Primair doel was om de beste cross-sell kansen te analyseren:

  • Next best offer model: per doelgroep zijn de cross-sell aanbiedingen met het hoogste potentieel geïdentificeerd.
  • Market basket analyse: de samenhang tussen producten is bepaald middels een basket analyse.

Met de output van beide modellen zijn doelgroepen bepaald, is content opgesteld en zijn spaarproducten en aanbiedingen geselecteerd.

VERKREGEN RESULTAAT

Significante omzetgroei door data gedreven spaarprogramma
  • 20% deelname
  • 25% incrementele omzetgroei
  • hoge waardering bij deelnemers en medewerkers

Deze campagne werd uiteindelijk genomineerd voor de Foodservice Marketing Award in 2016

Laten we samen een nieuw project starten!

Neem dan contact met ons op

Laten we samen een nieuw project starten!

Neem dan contact met ons op

EXSELL

We structureren data, passen geavanceerde analysetechnieken toe en ontwerpen programma’s gericht op meer leads, sales en tevreden klanten. Onze Intelligence Factory biedt een breed scala aan voorspellende modellen en geeft onze klanten daarmee inzicht in relevante doelgroepen, kansrijke proposities en effectieve kanalen.

Burgemeester Burgerslaan 40A,
5245 NH Rosmalen

+31 88 – 732 40 00
contact@exsell.nl

WAAROM EXSELL

Bij Exsell houden we het niet enkel bij ‘nulletjes en eentjes’. We helpen onze klanten ook met het inrichten, uitvoeren en optimaliseren van hun data gedreven contactstrategie om daarmee inzichten te vertalen in klinkende resultaten. 

    Resultaatgericht

    Proven Best Practices

    Data driven

    B2B specialist

    CERTIFICERINGEN

    Uiteraard gaan we vertrouwelijk om met alle data die met ons gedeeld wordt. Het gouden privacy waarborg bevestigt dit, maar lees ook vooral meer in ons privacy statement.

    Privacy waarborg

     

     

    NIEUWSBRIEF

    Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van data driven marketing, meld je aan voor onze nieuwsbrief

    11 + 3 =

    Exsell © 2019 powered by Nettl-Waalwijk | Privacyverklaring