arrow_drop_up arrow_drop_down
Improve your data to unlock success

Exsell Intelligence Factory

Inzicht in doelgroepen, content, proposities en kanalen

Best practice voorspellende modellen
Data is het verborgen goud van je organisatie

Datakwaliteit

Bouw een optimaal klantbeeld uit meerdere bronnen. Ontdubbel, match en verrijk!

Voorspellende modellen

Voorspellende kracht

Tientallen voorspellende modellen voor meer inzicht in doelgroepen, content, proposities en kanalen
Meer conversies

Conversie booster

Integreer met CRM, MA en CMS en verhoog je conversies!
Data analyse als proces

De Exsell Intelligence Factory

Inzicht in doelgroepen, content, proposities en kanalen

Je kent de mooie voorbeelden, maar hoe pas je ze toe binnen je eigen organisatie? Heb je de data wel in huis en hoe zit het met datakwaliteit? Heb je wel de aantallen in huis? En wat als je niet het budget hebt van een grote corporate? We introduceren graag de Exsell Intelligence Factory

In onze factory laad je je data in. Bestanden of API, wat voor jou het makkelijkste is. We mappen je data naar ons uitgewerkte datamodel, waarmee jouw bronnen opgeschoond, ontdubbeld en verrijkt worden. Hiermee bouwen we profielen ("360 graden klantbeeld"), waarmee we de basis hebben voor de analyses.

Als de basis staat dan kunnen we segmenteren. Kies een van onze lifecycle segmentatiemodellen om zo relevante acties per prospect en klant te bepalen. 

De relevante acties voeden we met inzichten uit voorspellende modellen. Van random forest tot neurale netwerken, we hebben vele technieken klaar staan voor je om inzicht te geven in kansrijke prospects, next best offers, next best actions en nog veel meer.

We geven inzicht in vier vragen:

  • Welke doelgroepen zijn het meest kansrijk?
  • Welke content is relevant voor wie?
  • Welke propositie is relevant voor wie?
  • Via welke kanalen kan ik iemand het beste benaderen?

En als dat inzicht er is? Dan helpen we je om deze succesvol te implementeren. En vervolgens om dit steeds beter te doen met behulp van onze performance cycles!

Best practices voor het oprapen!

Vele bedrijven gingen je voor. Er zijn heel veel learnings en deze hebben we in onze Factory ingebouwd. Best practices op gebied van data cleansing, segmentatie, lead scoring, recommenders, engagement, churn propensity,  next best actions, etc. Ready to use! Natuurlijk is jouw bedrijf uniek, onze Factory is tailored to fit!

Data driven succes is een keuze!

Het Internet staat vol met de mooiste beloftes en plaatjes. En je kunt met inzicht uit data ook enorme successen boeken. Maar er is geen silver bullet en de wereld is nergens perfect. Datakwaliteit is bijna overal een probleem en niemand heeft een volledig 360 graden klantbeeld. Data driven is niet makkelijk, maar als je eraan gaan werken dan is de beloning ernaar.

We zien marketing en sales als een proces. Dit proces kunnen we doormeten en voeden met inzicht. Hiermee kun je het steeds een stapje beter doen. Door te sleutelen aan doelgroep, boodschap en kanaal verbeter je steeds je conversie. En door dit steeds door te meten en op inzicht te baseren, kom je steeds een stap verder. We helpen je deze ontwikkeling te versnellen door ons platform Intelligence Factory waar veel best practices en learnings in zitten. Daarnaast ondersteunen we je in de transformatie: hoe implementeer je deze werkwijze, hoe meet je succes en bouw je dit succes verder uit.

Actiepaden per lifecycle

Lifecycle: Relevant in iedere fase

Of je nu werkt met contracten/ abonnementen of niet, de klantrelatie bestaat uit verschillende fases. En in iedere fase van de klantrelatie heb je een ander doel. Je wilt meer nieuwe klanten werven, bestaande klanten doorontwikkelen en uiteraard voorkomen dat ze je verlaten. Door te segmenteren naar lifecycle fases bepaal je per klant wat de best passende ontwikkelstap is.

Ontdek onze meest populaire toepassingen

  

Data is het verborgen goud van je organisatie

DQ

Haal je data door de wasstraat en krijg ze netjes gestructureerd terug. Alle adressen en telefoonnummers in hetzelfde formaat.
Nice to meet you

Ontdubbeling

Last van dubbele records in je systeem? We identificeren dubbelen en retourneren het ontdubbelde bestand.

Matching

Match de bedrijven in je databases tegen ons bedrijfsbestand. Krijg gegevens verrijkt terug. 
RFM

Lifecycle segmentatie

Segmenteer klanten naar lifecycle. O.b.v. RFM is het meest populair. Per fase heb je een ander doel en dus een andere actie.

Acquisition scoring

Lead score en Lead value. Wat is de verwachte kans dat een prospect gaat kopen en wat is de verwachte waarde?

Engagement

Staat een lead open voor commercieel contant? Maak engagement inzichtelijk en identificeer Sales Qualified Leads.
Relevante content

Content Recommender

Welke content is het meest relevant voor wie? Op basis van samenhang tussen onderwerpen en lezers.
Welke propositie is het best passend

Next Best Offer

Ontwikkel klantwaarde door cross-sell. Diverse technieken als Whitespot en Market Basket.

Wie ga je bellen mailen bezoek

Next Best Action

Attributie 2.0. Hoe leer je uit attributie hoe je een lead of klant het beste kunt converteren? Bepaal de next best action!

Ga direct aan de slag met onze Intelligence Factory

Je bent in goed gezelschap

Exsell klant UFS
Exsell klant Aviko
Exsell klant DPG Media
Exsell klant RAI Amsterdam
Exsell klant Securitas
Mogen we cookies gebruiken?