Exsell Intelligence Factory

Inzicht in doelgroepen, content, proposities en kanalen

Lifecycle segmenter
360 graden klantbeeld
Lifecycle segmenter
Rijke bibliotheek met voorspellende modellen
Lifecycle segmenter
Best practices om conversie te verhogen
Vraag een demo aan
Exsell. Intelligence Factory
UnileverRAI AmsterdamAvikoDPG MediaSecuritas

Meer rendement met tientallen voorspellende modellen in onze Intelligence Factory

Niet iedere klant is dezelfde. Elke klant fase vraagt een andere benadering.
Mailen, bellen of persoonlijk benaderen, het moet gebeuren op het juiste moment
met de juiste boodschap,

Verbeter de datakwaliteit

Bouw een optimaal klantbeeld uit meerdere bronnen. Ontdubbel, match en verrijk.

Lees meer

Effectieve sales en marketing dankzij de kracht van tientallen voorspellende modellen

Als jouw datakwaliteit is verbeterd kun je met tientallen voorspellende modellen de sales en marketing funnel verbeteren met inzicht in de meest kansrijke doelgroepen, welke content effectief zal zijn, welke proposities de meeste waarde bieden en via welke kanalen je succesvol zult zijn.

Vraag een demo aan

Snel hogere conversie

Integreer met CRM, MA en CMS en verhoog je conversies!

Lees meer

De Exsell Intelligence Factory

Organisaties willen hun klanten in iedere fase van de klantreis bedienen en
raken met als doel: waarde bieden. De customer lifecycle is daarbij een effectief
hulpmiddel. Het ondersteunt je bij de ontwikkeling van een klantcontactstrategie.
Want niet iedere klant is dezelfde. Daarnaast vraagt elke fase om een andere
benadering.

Je kent de mooie voorbeelden, maar hoe pas je ze toe binnen je eigen organisatie? Heb je de data wel in huis en hoe zit het met datakwaliteit? Heb je wel de aantallen in huis? En wat als je niet het budget hebt van een grote corporate?

We introduceren graag de Exsell Intelligence Factory. In onze factory laad je je data in. Bestanden of API, wat voor jou het makkelijkste is. We mappen de data naar onze datamodellen, waarmee jouw bronnen opgeschoond, ontdubbeld en verrijkt worden. Hiermee bouwen we profielen ("360 graden klantbeeld"), waarmee we de basis hebben voor de analyses.

Als de basis staat dan kunnen we segmenteren. Kies een van onze lifecycle segmentatiemodellen om zo relevante acties per prospect en klant te bepalen. De relevante acties voeden we met inzichten uit voorspellende modellen. Van random forest tot neurale netwerken, we hebben vele technieken klaar staan voor je om inzicht te geven in kansrijke prospects, next best offers, next best actions en nog veel meer.We geven inzicht in vier vragen:

● Welke doelgroepen zijn het meest kansrijk?
● Welke content is belangrijk voor wie?
● Welke propositie is belangrijk voor wie?
● Via welke kanalen kan ik prospects op het beste moment benaderen.

En als dat inzicht er is? Dan helpen we je om deze succesvol te implementeren. En vervolgens om dit steeds beter te doen met behulp van onze performance cycles!

Lifecycle segementation with RFM model

Best practices die bij de grote corporates bewezen effectief zijn ook beschikbaar voor kleinere segmenten en MKB

We hebben de afgelopen jaren mooie succesvolle cases neergezet met en voor bedrijven als Unilever, Bidfood en DPG Media. We hebben een rijke bibliotheek aan best practices opgebouwd op het gebied van data cleansing, segmentatie, voorspellende modellen en klantcontactstrategieën. Waarin de Exsell Intelligence Factory excelleert is deze toepassingen ook effectief maken voor kleinere datasets. B2B gaat niet altijd om grote datasets. Bij MKB zijn aantallen vaak beperkt, maar ook bij business units van grootzakelijke bedrijven. Onze factory levert juist ook op deze cases meetbaar succes.

Datagedreven success is voor iedereen binnen handbereik

Het Internet staat vol met de mooiste beloftes en plaatjes. En je kunt met inzicht uit data ook enorme successen boeken. Maar er is geen silver bullet en de wereld is nergens perfect. Datakwaliteit is bijna overal een probleem en niemand heeft een volledig 360 graden klantbeeld. Data gedreven beslissen is niet makkelijk, maar als je werkt dan is de beloning ernaar.
We zien marketing en sales als een proces. Dit proces kunnen we doormeten en voeden met inzicht. Hiermee kun je het steeds een stapje beter doen. Door te sleutelen aan doelgroep, boodschap en kanaal verbeter je steeds je conversie. En door dit steeds door te meten en op inzicht te baseren, kom je steeds een stap verder. We helpen je deze ontwikkeling te versnellen door ons platform Intelligence Factory waar veel best practices en learnings in zitten. Daarnaast ondersteunen we je in de transformatie: Hoe implementeer je deze werkwijze? Hoe meet je succes? en hoe bouw je dit succes verder uit?

De juiste boodschap, op het juiste moment via het juiste kanaal met life cycle segmentatie

Of je nu werkt met contracten, abonnementen of losse verkoop, de klantrelatie bestaat uit verschillende fases. Je wilt meer nieuwe klanten werven, bestaande klanten doorontwikkelen en uiteraard voorkomen dat klanten stoppen met het afnemen van jouw producten of diensten. Door te segmenteren op basis van lifecycle fase voorspel je per klant hoe het klantcontact het meest optimaal is.

Lifecycle segementation with RFM model

De meest populaire toepassingen van de Exsell Intelligence Factory

Organisaties willen hun klanten in iedere fase van de klantreis bedienen en
raken met als doel: waarde bieden. De customer lifecycle is daarbij een effectief
hulpmiddel. Het ondersteunt je bij de ontwikkeling van een klantcontactstrategie.
Want niet iedere klant is dezelfde. Daarnaast vraagt elke fase om een andere
benadering.

Datakwaliteit

Haal je data door de wasstraat en krijg ze netjes gestructureerd terug. Alle adressen en telefoonnummers in hetzelfde formaat.

Ontdubbeling

Last van dubbele records in je systeem? We identificeren duplicaten en retourneren het ontdubbelde bestand.

Matching

Match de bedrijven in je databases tegen ons bedrijfsbestand. Krijg
gegevens verrijkt terug.

Lifecycle segmentatie

Segmenteer klanten naar lifecycle. O.b.v. RFM is het
meest populair. Per fase heb je
een ander doel en dus een andere actie.

Acquisition
scoring

Lead score en Lead value. Wat is de verwachte kans dat een prospect gaat kopen en wat is de verwachte waarde?

Engagement

Staat een lead open voor commerciële content? Maak engagement inzichtelijk en identificeer Sales Qualified Leads.

Content Recommender

Welke content is het meest relevant voor wie? Op basis van samenhang tussen onderwerpen en lezers.

Next Best
Offer

Ontwikkel klantwaarde door cross-sell. Diverse technieken als Whitespot en Market Basket.

Next Best
Action

Attributie 2.0. Hoe leer je uit attributie hoe je een lead of klant het beste kunt converteren? Bepaal de next best action!

Wil je zien hoe de Intelligence Factory
werkt in de praktijk?