arrow_drop_up arrow_drop_down
Improve your data to unlock success

Data is het nieuwe goud

Twijfel je aan je datakwaliteit? Laat je verrassen!

Vertel me meer


Datakwaliteit is de basis

Heb jij ook geen data?

Het is misschien wel het nummer 1 argument waarom je twijfelt om te starten. Heb je de data wel in huis? Veel van onze klanten twijfelden daaraan en zonder uitzondering bleken ze meer in huis te hebben dan ze dachten. Geen enkel bedrijf heeft alle data, geen enkel bedrijf heeft perfecte data en geen enkel bedrijf heeft een volledige 360 graden klantbeeld. Maar heel veel bedrijven halen vandaag heel veel waarde uit de data die ze wel hebben. Iedere dag dat je wacht kost je conversies en dus geld. Tijd om aan de slag te gaan dus. Benieuwd wat jij in huis hebt?
USP Exsell

Goedkoop

Je hebt de data al in huis. Externe data is duurder en vaak helemaal niet nodig.

USP Exsell

Draagvlak

Door te starten met wat je in huis hebt, betrek je je collega's en bouw je aan draagvlak

USP Exsell

Stap voor stap

Je start met wat je hebt en bouwt dat steeds verder uit. Lerende organisatie?

Benieuwd wat jij in huis hebt?

Op weg naar een 360 graden klantbeeld

Bij data driven marketing gaat het al gauw over een 360 graden klantbeeld. En misschien is 360 graden wat optimistisch, het begint wel bij het in kaart brengen van welke informatie je hebt over je klanten en potentiële klanten. We hebben hiervoor een template uitgewerkt en een datamodel. Het profiel bestaat uit bedrijfsgegevens, contactpersonen, ordergegevens, contacten en online gedrag. 

De data zit ook bij jou waarschijnlijk in vele bronnen. Je zult bijv. bedrijfsgegevens hebben in je CRM, facturatiesysteem, CMS en wellicht ook in losse excelfiles. We verzamelen de bronnen en lezen deze vervolgens in. Daarna structureren we de data, waardoor naamgeving en velden gelijk zijn. Vervolgens identificeren we dubbele records, zowel in een bron als tussen bronnen. Uiteraard kunnen we gegevens ook matchen en verder verrijken met externe bronnen.

Wat levert het op? Een schone dataset die als bron kan dienen voor je systemen, een veel vollediger klantbeeld als basis voor je marketing en salesacties.

Datakwaliteit

Data assessment

Benieuwd wat jij in huis hebt? Dan is een Data Assessment een goede eerste stap. 
  • Inzicht in welke databronnen je in huis hebt
  • Assessment van aanwezige data: bedrijven, personen, orders, activiteiten en online events.
  • Verbeterplan hoe jij je data verder kunt ontwikkelen
  • Matching tegen bedrijvenbestand (o.a. KvK) en verrijking van bedrijfsprofielen
  • Profielen zijn uiteraard te gebruiken en in te lezen
  • Inzicht in potentieel voor data driven marketing en sales

Mogen we cookies gebruiken?