Inzicht in je profielen met ons Data Assessment

Succes staat of valt met datakwaliteit

Twijfel je of je data wel goed genoeg is? Met ons Data Assessment geven we inzicht in je profielen en datakwaliteit.

Lifecycle segmenter
Assessment van aanwezige data
Lifecycle segmenter
Verrijking van je data
Lifecycle segmenter
Opbouw van 360 graden klantbeeld
Lifecycle segmenter
Inzicht in potentieel voor datagedreven marketing en sales
Vraag een demo aan
UnileverRAI AmsterdamAvikoDPG MediaSecuritas

Heb je de data wel in huis?

Veel van onze klanten twijfelden aan hun data en zonder uitzondering bleken ze meer in huis te hebben dan ze dachten. Geen enkel bedrijf heeft alle data, geen enkel bedrijf heeft perfecte data en geen enkel bedrijf heeft een volledige 360 graden klantbeeld. Maar heel veel bedrijven halen vandaag heel veel waarde uit de data die ze wel hebben. Iedere dag dat je wacht kost je conversies en dus geld. Tijd om aan de slag te gaan dus. Benieuwd wat jij in huis hebt?

Optimaliseer data op een effectieve en goedkope wijze

Voordat je investeert in (dure) externe databronnen en verrijking, kun je beter eerst even kijken wat je zelf al in huis hebt. Meestal is de conclusie dat je meer in huis hebt dan je denkt!

Leer alles over data kwaliteit

Bouw draagvlak binnen je organisatie

Door te starten met wat je in huis hebt, betrek je collega's eenvoudiger en bouw je aan draagvlak. Tip: door je collega’s goed uit te leggen waarom bepaalde data waardevol is (voor hen!), kun je al een flinke verbetering realiseren.

Vraag een demo aan

Stap voor stap aan de slag naar een 360 graden klantbeeld

Je start met wat je hebt en bouwt dat steeds verder uit tot een 360 graden klantbeeld.

Leer alles over goede datakwaliteit

De voordelen van optimale datakwaliteit

Concurrentievoordeel

Datakwaliteit levert je beter inzicht in je klanten en hun behoeften, maar bijvoorbeeld ook in opkomende trends waardoor je sneller marktkansen kunt waarnemen.

Voorkom reputatieschade

Organisaties die de nieuwe wet- en regelgeving onvoldoende serieus nemen, riskeren niet alleen hoge geldboetes maar ook reputatieschade.

Verhoog conversies

Hoe beter de datakwaliteit, hoe gerichter je kunt targeten en des te hoger het aantal conversies zal zijn. Goede data zorgt voor effectieve klantcommunicatie.

Feitelijke besluitvorming

Weg met al die ongefundeerde onderbuikgevoelens! Datagedreven besluitvorming zorgt ervoor dat je verstandige beslissingen neemt op basis van beschikbare data.

Verhoog productiviteit

Goede datakwaliteit voorkomt dat medewerkers uren bezig zijn met het valideren en herstellen van fouten. Ze kunnen zich hierdoor volledig richten op hun kerntaken.

Groeien als bedrijf

Op basis van de uitkomsten van het assessment en de mate van datavolwassenheid bepaal je welke vervolgstappen nodig zijn om de kwaliteit te verbeteren.

Wil jij ook je data in orde krijgen?

Probeer nu gratis

Het belang van goede datakwaliteit

Datakwaliteit heeft betrekking op de mate van geschiktheid van data voor je uiteindelijke bedrijfsdoel. Organisaties waar de data niet op orde is, ondervinden daar beperkingen van.

Slechte data kost je geld

Buiten eventuele opgelegde boetes om, kunnen de kosten die voortkomen uit slechte datakwaliteit onder andere zijn:

1. Verloren inkomen
Door slechte data kun je inkomsten verliezen. Denk bijvoorbeeld aan invalide klantgegevens, waardoor je een (potentiële) klant niet die te gekke aanbieding of interessante upsell kan sturen.

2. Gemiste kansen
Als organisatie kun je ook kansen laten liggen doordat je data niet inzet om je klanten beter te begrijpen. Check periodiek hoe klanten jouw product / dienst gebruiken. Wat zou je ze als bijpassende upsell kunnen aanbieden waardoor ze nóg meer uit je product / dienst kunnen halen?

3. Reputatieschade
Reputatieschade kan elke organisatie, groot of klein, overkomen. Lang niet elke ondernemer is zich daarvan bewust. Toch is dat belangrijk, want de gevolgen kunnen desastreus zijn.

Naast veel negatieve publiciteit kunnen toezichthouders je ook torenhoge boetes opleggen. Zorg er daarom altijd voor dat je data up-to-date en volledig is.

Op weg naar een 360 graden klantbeeld

​De wereld om ons heen verandert in rap tempo. Met name digitaal. Organisaties zien steeds vaker het belang van betrouwbare data en willen data gedreven werken. Logisch, want de beschikbare data van tegenwoordig is enorm. En er komt alleen maar meer en meer bij wat moet leiden tot een 360 graden klantbeeld.

Bij data driven marketing gaat het al gauw over een 360 graden klantbeeld. En misschien is 360 graden wat optimistisch, het begint wel bij het in kaart brengen van welke informatie je hebt over je klanten en potentiële klanten. We hebben hiervoor een template uitgewerkt en een datamodel. Het profiel bestaat uit bedrijfsgegevens, contactpersonen, ordergegevens, contacten en online gedrag.

De data zit ook bij jou waarschijnlijk in vele bronnen. Je zult bijv. bedrijfsgegevens hebben in je CRM, facturatiesysteem, CMS en wellicht ook in losse excelfiles. We verzamelen de bronnen en lezen deze vervolgens in. Daarna structureren we de data, waardoor naamgeving en velden gelijk zijn. Vervolgens identificeren we dubbele records, zowel in een bron als tussen bronnen. Uiteraard kunnen we gegevens ook matchen en verder verrijken met externe bronnen. Als laatst houden wij data up-to-date door het tijdig bij te werken en aan te sluiten.

Wat levert het op? Een schone dataset die als bron kan dienen voor je systemen, een veel vollediger klantbeeld als basis voor je marketing en salesacties.

Wil jij ook je data op orde krijgen?

Probeer nu gratis