Customer life cycle

Segmenteer je klanten naar life cycle en bepaal de juiste actie. Lees onze whitepaper en ontdek hoe het werkt.

Whitepaper customer lifecycle

RFM analyse

De RFM analyse is populair en wordt veelvuldig gebruikt door uiteenlopende organisaties. Enerzijds omdat de analyse enkel eigen transactie data nodig heeft en anderzijds omdat de resultaten eenvoudig te interpreteren zijn. In onze whitepaper leggen we je uitgebreid uit hoe je klanten segmenteert op basis van hun aankoopgedrag, vervolgens tot een customer life cycle segmentatie komt en hier daarna per klant gerichte acties aan koppelt. Een goede segmentatie is tenslotte noodzakelijk om de effectiviteit van je klantuitingen te vergroten. Want niet iedere klant is hetzelfde en daarnaast vraagt ook elke fase om een andere benadering.
RFM Analyse
  • Best practice life cycle segmentatie
  • Deelt klanten op in verschillende segmenten met specifieke kenmerken
  • Geeft je input om per segment de bijbehorende actiepaden te ontwikkelen
  • Helpt je marketing boodschappen nog persoonlijker en gerichter te versturen
  • Draagt bij aan positieve klantervaringen en leidt daarmee tot meer klantenbinding
  • Verhoogd het effect en de ROI van marketingcampagnes
  • Complementair interactief online dashboard: alle insights op één plek

Vele klanten gingen je voor, van groot zakelijk tot MKB

Meer weten over RFM en Life cycle segmentatie? Download nu onze whitepaper!

Segmenteer je klanten op basis van lifecycle en RFM
€ 499
€ 199

The Life Cycle Segmenter

Wil jij ook de juiste actie voor de juiste klant? Onze Life Cycle Segmenter segmenteert je klantenbestand naar 6 fases o.b.v. RFM. Per klant krijg je inzicht in koopgedrag, life cycle fase en best passende acties. Via ons interactieve online dashboard krijg je inzicht in patronen en hoe je daar gebruik van kunt maken. Weet jij hoe snel de kans afneemt dat een klant een tweede order plaatst? Of wanneer een loyale klant al inactief wordt?
Meet us

Over Exsell

Wij helpen bedrijven om hun data te structureren, analyseren en om te zetten in concrete (en succesvolle) acties. Hierbij maken we gebruik van vele best practices, die gebruikt worden door marktleiders en succesvolle groeiers. O.a. in de telecom hebben we ervaring opgedaan met lifecycle denken. Door de klantrelatie in fases op te delen, kun je je relaties effectief uitbouwen. Een nieuwe klant heeft immers hele andere behoefte dan een loyale klant die al jarenlang vaak bestelt.

arrow_drop_up arrow_drop_down