BLOG PAGINA

Home » Blog Nederlands

DELEN IS VERMENIGVULDIGEN!

En daarom delen we graag onze passie voor data met jou. Hier kun je alles lezen op het gebied van data-gedreven werken. Denk aan nieuwe innovaties, how to’s, trends of gewoon wat ons dagelijks bezighoudt. Wil je ook voorop blijven lopen en geen blogartikelen mislopen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

DELEN IS VERMENIGVULDIGEN!

En daarom delen we graag onze passie voor data met jou. Hier kun je alles lezen op het gebied van data-gedreven werken. Denk aan nieuwe innovaties, how to’s, trends of gewoon wat ons dagelijks bezighoudt. Wil je ook voorop blijven lopen en geen blogartikelen mislopen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

Gerichte acties per klant door lifecycle segmentatie

Gerichte acties per klant door lifecycle segmentatie

Verhoog je conversie met de RFM-analyseIk heb een aantal jaren voor Vodafone gewerkt en als me één ding is bijgebleven van de marketing en sales van Vodafone dan is het wel haar lifecycle gedreven aanpak. Nieuwe klanten worden welkom geheten, na de...

Lees meer
Checklist voor een perfecte nieuwsbrief

Checklist voor een perfecte nieuwsbrief

Checklist voor een perfecte nieuwsbriefJe nieuwsbrief is eindelijk klaar om verstuurd te worden. Langzaam beweeg je de cursor richting de verzendknop, maar opeens slaat de twijfel toe. Klopt de tekst? Werken alle links en zijn ze ook gekoppeld aan de...

Lees meer
Churn propensity model: hoe werkt het?

Churn propensity model: hoe werkt het?

Churn propensity model: hoe werkt het?Churn gaat uit van de gedachte dat, hoewel alle klanten anders zijn, zij toch bepaalde overeenkomstige patronen laten zien in hun customer lifetime cycle. Het churn propensity model maakt deze patronen...

Lees meer
Sender reputation: deze email adressen wil je niet mailen

Sender reputation: deze email adressen wil je niet mailen

Sender reputation: deze email adressen wil je niet mailenJe hebt uren gespendeerd aan je nieuwsbrief: een pakkende onderwerpsregel, mooi design, relevante content en duidelijke call-to-actions. En ondanks dat iedereen een opt-in heeft afgegeven, komt...

Lees meer
7 must-have klantenanalyses voor B2B

7 must-have klantenanalyses voor B2B

7 must-have klantenanalyses voor B2BEen klantenanalyse vergroot je inzicht in je doelgroep. Het brengt in kaart wie je (potentiële) klanten zijn, welke behoeften ze hebben en hoe je hen het best kunt bereiken. Wanneer je meer van je klanten af weet,...

Lees meer
Lead scoring 101: succesvol aan de slag

Lead scoring 101: succesvol aan de slag

Lead scoring 101: succesvol aan de slagMet lead scoring maak je inzichtelijk wanneer een lead ‘warm’ genoeg is om benaderd te worden. Dit wordt gedaan aan de hand van het toekennen van punten op basis van de eigenschappen die een lead heeft en het...

Lees meer
Conversie attributie: hoe werkt het?

Conversie attributie: hoe werkt het?

Conversie attributie: hoe werkt het?E-commerce platforms zetten verschillende marketingkanalen in om hun producten te verkopen. Wanneer klanten een order plaatsen via de website, zijn er waarschijnlijk al eerdere contactmomenten geweest via andere...

Lees meer
7 Data-driven klantretentie strategieën

7 Data-driven klantretentie strategieën

7 Data-driven klantretentie strategieën​Nieuwe klanten werven is altijd top, maar bestaande klanten behouden is vaak véél beter. Want het kost je gemiddeld vijf keer meer geld om een nieuwe klant binnen te halen. En wat denk je van alle uren die je...

Lees meer
Data-driven marketing trends 2020

Data-driven marketing trends 2020

Data-driven marketing trends 2020Online marketing zonder data is als bier zonder alcohol. Dat wil je niet!😉 Gelukkig zien ook andere organisaties steeds vaker het belang van data-driven marketing in. In dit blog delen we de grootste data-driven...

Lees meer
Meer leads met transactionele emails

Meer leads met transactionele emails

Meer leads met transactionele emailsAfgelopen week heb je weer eens een promotionele nieuwsbrief de deur uit gedaan. Het resultaat: een open rate van 13%. Balen! Want stiekem stop je elke keer natuurlijk best wat werk in je nieuwsbrieven. Je...

Lees meer
Meer leads genereren: 6 tips

Meer leads genereren: 6 tips

Meer leads genereren: 6 tipsLukt het je maar niet om online bezoekers om te zetten naar leads? No worries! In dit artikel beschrijven we 6 bruikbare manieren om eenvoudig aan nieuwe leads te komen. Want… Zonder leads is er tenslotte geen business. 1....

Lees meer
9 Data-driven content marketing tips voor meer conversie

9 Data-driven content marketing tips voor meer conversie

9 Data-driven content marketing tipsContent marketing beperkt zich allang niet meer enkel tot het schrijven van een snel stukje tekst. Wil je content marketing effectief inzetten, dan heb je betrouwbare(!) data nodig. We zien helaas nog te vaak dat...

Lees meer
Salesforce Pardot: 4 praktische tips

Salesforce Pardot: 4 praktische tips

Salesforce Pardot: 4 praktische tipsPardot is een krachtig B2B-marketing automation tool van Salesforce. Het helpt je leads nog beter te kwalificeren, campagnes effectiever in te zetten en conversieratio’s te verhogen. Pardot heeft ontzettend veel...

Lees meer
Hallo Exsell

Hallo Exsell

For English please go here. Vandaag is voor ons een spannende dag. We informeren onze klanten en relaties over een nieuwe stap in onze ontwikkeling. Na vier jaar binnen het netwerk van RedFoxBlue geopereerd te hebben, slaan we vandaag onze vleugels uit onder de nieuwe...

Lees meer
Sterke voorbeelden van data-driven marketing

Sterke voorbeelden van data-driven marketing

Sterke voorbeelden van data-driven marketingDoor je marketingactiviteiten data-driven in te richten leer je steeds meer over het gedrag en de behoeften van je doelgroep, waardoor je ook steeds beter weet hoe je daar goed op in kunt spelen. Naarmate...

Lees meer
Voorspellende modellen en hun kracht

Voorspellende modellen en hun kracht

De kracht van voorspellende modellenPredictive intelligence klinkt wellicht als iets wat thuishoort in een science fiction film. Maar niets is minder waar. Er zijn tegenwoordig nog maar weinig markten te vinden waar niet gewerkt wordt met...

Lees meer
Data-driven werken in 3 stappen

Data-driven werken in 3 stappen

Stappenplan om data-driven te werkenIn marketing draait tegenwoordig alles om data. En dat maakt het er niet altijd makkelijker op. Waar organisaties aan de ene kant over een overload aan informatie beschikken en moeite hebben om de juiste informatie...

Lees meer
Met Pardot meer B2B kwalitatieve leads

Met Pardot meer B2B kwalitatieve leads

Met pardot meer b2b kwalitatieve leadsPardot is een krachtige B2B-marketing automation tool van Salesforce. Het helpt ons leads voor onze klanten beter te kwalificeren, campagnes effectiever in te zetten en conversieratio’s te verhogen. Door de...

Lees meer
5 makkelijke e-mail copywrite technieken

5 makkelijke e-mail copywrite technieken

5 makkelijke e-mail copywrite techniekenCopywriting betekent eigenlijk niets meer en niets minder dan iets verkopen van achter je toetsenbord. Het is persuasief tekstschrijven met als doel ervoor zorgen dat de ontvangers overgaan tot een specifieke...

Lees meer
Programmatic advertising: hoe werkt het?

Programmatic advertising: hoe werkt het?

programmatic advertising: hoe werkt hetProgrammatic advertising is natuurlijk niets nieuws. Wat wel nieuw is, is de enorme inhaalslag dat het aan het maken is. Zo is de online advertentiemarkt in Nederland het afgelopen jaar nog met 9 procent...

Lees meer
eRFM in e-mail marketing

eRFM in e-mail marketing

erfm in e-mail marketingIn een eerder artikel heb ik je uitgelegd waarom het als email marketeer verstandig is om aan de slag te gaan met een RFM-analyse. Daarbij vertelde ik ook al kort wat over Engagement RFM (eRFM). In dit vervolgartikel wil ik...

Lees meer
Factoren die je open rate beïnvloeden

Factoren die je open rate beïnvloeden

Factoren die je open rate beïnvloedenHoe meet je het succes van je e-mailcampagne? Waarschijnlijk kijk je dan eerst naar de hoeveelheid ontvangers die je mail geopend hebben. Echter wil dit niet altijd alles zeggen. Er zijn namelijk verschillende...

Lees meer
Krachtige lead magnets in 6 stappen

Krachtige lead magnets in 6 stappen

krachtige lead magnets in 6 stappenHet genereren van goede leads is soms een behoorlijke uitdaging. Want waarom zouden potentiële klanten hun contactgegevens bij jou achterlaten als de voordelen hiervan niet duidelijk zijn? De beste manier om...

Lees meer
Click Through Rate verhogen: 7 type afbeeldingen

Click Through Rate verhogen: 7 type afbeeldingen

Click Through Rate verhogen: 7 type afbeeldingenWe kennen allemaal de gezegde: ‘Een foto zegt meer dan duizend woorden.' Daar zijn we het absoluut mee eens. Het is echter niet iets wat je er ‘zomaar’ even bij doet. De juiste afbeelding kan zorgen...

Lees meer
E-mail campagne meten: open rate, CTR en CTO

E-mail campagne meten: open rate, CTR en CTO

e-mail campagne meten: open rate, ctr en cto“Meten is weten”, een veel gehoorde kreet binnen marketing. En dat klopt als een bus. Tenminste… Als je weet hoe je de cijfertjes moet interpreteren. Want wat vertellen een open rate, click through rate...

Lees meer

EXSELL

We structureren data, passen geavanceerde analysetechnieken toe en ontwerpen programma’s gericht op meer leads, sales en tevreden klanten. Onze Intelligence Factory biedt een breed scala aan voorspellende modellen en geeft onze klanten daarmee inzicht in relevante doelgroepen, kansrijke proposities en effectieve kanalen.

Burgemeester Burgerslaan 40A,
5245 NH Rosmalen

 

+31 88 - 732 40 00
contact@exsell.nl
 

WAAROM EXSELL

Bij Exsell houden we het niet enkel bij ‘nulletjes en eentjes’. We helpen onze klanten ook met het inrichten, uitvoeren en optimaliseren van hun data gedreven contactstrategie om daarmee inzichten te vertalen in klinkende resultaten. 

    Resultaatgericht

    Proven best practices

    Data driven

    B2B specialist

    CERTIFICERINGEN

    Uiteraard gaan we vertrouwelijk om met alle data die met ons gedeeld wordt. Het gouden privacy waarborg bevestigt dit, maar lees ook vooral meer in ons privacy statement.

    Privacy waarborg

    FD Gazellen 2019

     

     

    NIEUWSBRIEF

    Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van data driven marketing, meld je aan voor onze nieuwsbrief

    Exsell © 2020 powered by Nettl-Waalwijk | Privacyverklaring | Bedrijfsgegevens